Sklypą įsigijome norėdami, kad jis būtų naujų namų kvartale. Kaip ir didžioji dalis tokių besikuriančių kvartalų, susidūrėme su normalaus privažiavimo trūkumu.
Retrospektyvai ir istorijai prisiminti pateikiamos kelios nuotraukos. Viena daryta lygiai prieš 2 metus (lyginant su kelio įrengimo laiku). Raudonai pažymėta būsimojo kelio vieta :)
Ir vaizdelis prieš 1,5 metų, kai buvo įrengiama vandentiekio/nuotėkų trąsa:
Na ir naujausi laikai - taip atrodė keliukas prieš darbus:
Vasarą
kai sausa juo pravažiuoti iš esmės įmanoma, tačiau kai palija, tai
tampa misija neįmanoma (turintys 4x4 dabar turbūt šypsosi ) iš esmės
dėl nepalankaus grunto - visur molis. Nuotrauka iš kito kampo:
Kadangi kaimynas ruošėsi jau įsikelti gyventi, tai sutarėm - metamės "ant kelio", kuris leis dviems šalia esantiems sklypams pasiekti namus esant bet kokioms oro sąlygoms. Kelio dangos sumuštinis (iš apačios į viršų):
- 35 cm šalčiui atsparaus sluoksnio (vėliau jo atsisakėme ir nedarėme, nes visą sąmatą pabrangina 40%);
- 15 cm skaldos 0-70;
- 5 cm žvyro dangos.
Tokia kelio konstrukcija pasak jį įrengusių asmenų - standartizuota ir išlaiko visus deformacinius rodiklius. Tokiais principais rengiami ir valstybiniai keliai. Mūsų pasirinkti "sumuštinio" sluoksniai paskaičiuoti iš esmės minimalūs, tačiau tenkinantys reikalavimus. Tik pavasarinio polydžio metu sunkiasvorio transporto neatlaiko ne tik tokia, bet ir storesnių sluoksnių konstrukcija.
Viskas prasiseda nuo ribų atžymėjimo ir nugreideriavimo:
Padaromi grioviai vandeniui nubėgti:
Apie šulinius taip pat "apeinama", kad jie nebūtų pažeisti.
Jau matomas įrengtas pats pagrindinis sluoksnis - 15 cm skaldos, kuris ir laiko visą apkrovą. Skalda stipriai sutankinama su volu.
Įrengiama nuovaža į sklypą. Nuotraukoje matoma: nuimtas augalinis sluoksnis; Įrengtas žvyro pasluoksnis ir tik tada užpilta skalda. Viskas sutankinama volu.
Kelio plotis - 5,5 metro;
Kelio ilgis - 80 metrų;
Kelio ilgis - 80 metrų;
Kaina iš viso: 12kLt.